Nawigacja
Odliczamy do:

Przerwy świątecznej

Dzień
Dziś jest:

Wschód słońca: 6:58
Zachód słońca: 17:18

Dzień trwa:
10 Godzin 19 minut
I jest krótszy od najdłuższego dnia o: 8:14
Koncepcja Pracy Przedszkola

Koncepcja Pracy Przedszkola

KONCEPCJA  PRACY  PRZEDSZKOLA  WE  WLENIU

na lata 2014-2017

WIZJA  PRZEDSZKOLA

  • Przedszkole stwarza warunki do rozwoju emocjonalnego, duchowego, umysłowegoi fizycznego dziecka.
  • Przygotowuje wychowanków do podjęcia nauki w szkole.
  • Kierujemy się zasadami wynikającymi z Konwencji Praw Dziecka.
  • Sprawiamy, aby dziecko w naszym przedszkolu rozwijało się w atmosferze ciepła i zrozumienia, aby miało poczucie własnej wartości, czuło się kochane i akceptowane.

MISJA  PRZEDSZKOLA

  • Stwarzanie dziecku szansy rozwoju zgodnie z jego pscho-fizycznymi możliwościami.
  • Przygotowanie dziecka do odnoszenia sukcesów i radzenia sobie z trudnościami.
  • Wdrażanie dziecka do życia w grupie rówieśniczej oraz szerszej społeczności.
  • Kultywowanie tradycji rodzinnych i regionalnych.
  • Dążenie do partnerskiej współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
  • Uczenie  przestrzegania wspólnie ustalonych norm i zasad, dokonywania wyborów i rozumienia ich następstw.
  • Wspieranie  i integrowanie działań rodziny, angażowanie rodziców do współpracy z Przedszkolem.

MODEL  ABSOLWENTA

  • Jest gotowy do podjęcia nauki w szkole
  • Potrafi  współdziałać w zespole
  • Jest samodzielny
  • Podejmuje działania twórcze
  • Potrafi znosić porażki
  • Akceptuje zdrowy styl życia
  • Jest gotowy do działań na rzecz środowiska przyrodniczego i społecznego
  • Ma poczucie godności własnej i drugiego człowieka
  • Szanuje i w miarę swych możliwości kontynuuje tradycje i wartości rodzinne, środowiskowe, narodowe i religijne
  • Propaguje i wciela  w życie zasady i przesłanie charakteryzujące Patronkę Zespołu Szkół we Wleniu- Św. Jadwigę Śląską

ATUTY PRZEDSZKOLA

  • Przyjazna atmosfera kadry pedagogicznej i personelu pomocniczego,
  • Otwartość na potrzeby, spostrzeżenia, uwagi i wnioski rodziców
  • Stabilna kadra
  • Współpraca ze środowiskiem lokalnym
  • Realizacja programu adaptacyjnego dla dzieci i rodziców-tzw. dni otwarte
  • Realizowany plan współpracy z nauczeniem wczesnoszkolnym –m.in. dzięki temu „łagodne” przejście z przedszkola do szkoły podstawowej
  • Baza lokalowa- nowoczesny budynek, przestronne sale, łazienki, szatnia

SŁABE STRONY PRZEDSZKOLA

  • Brak przyszkolnej stołówki
  • Utrudniony dostęp do przedszkola dzieci 3-4 letnich spoza Wlenia-okoliczne wioski
  • Małe nakłady na doposażenie placówki w pomoce dydaktyczne, zabawki edukacyjne
  • Brak odrębnego placu zabaw, korzystanie ze szkolnego ogródka „radosna szkoła”

SZANSE NA POPRAWĘ

  • Realizacja projektu budowy przyszkolnej stołówki
  • Pozyskiwanie sponsorów

ZAGROŻENIA

  • Niż demograficzny
  • Słaba sytuacja ekonomiczna gminy
  • Migracje i emigracje ludzi młodych, rodziców z terenu naszej gminy
CELE OGÓLNE NA LATA 2014-2017
  • Rozwijanie twórczych postaw dziecka poprzez stosowanie aktywnych metod pracy
  • Tworzenie warunków sprzyjających indywidualnemu rozwojowi dziecka, praca z dzieckiem zdolnym i mającym trudności
  • Tworzenie warunków do współpracy rodziców i przedszkola
  • Wypracowanie skutecznych metod  rozwiązywania problemów wychowawczych
  • Doskonalenia i wzbogacenia infrastruktury przedszkola
  • Doskonalenie kadry pedagogicznej

ZASADY WSPÓŁPRACY Z RODZINĄ DZIECKA

  • Przekazywanie rodzicom rzetelnej informacji dotyczącej obserwacji pedagogicznej dziecka i diagnozy gotowości szkolnej (obniżenie wieku szkolnego)
  • Informowanie rodziców o sposobach i możliwości pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Włączanie rodziców do działań na rzecz przedszkola
  • Szerzenie wiedzy pedagogicznej wśród rodziców
  • Tworzenie pozytywnej atmosfery w kontaktach z rodziną dziecka

KATALOG METOD STOSOWANYCH W PRZEDSZKOLU

  • Metody czynne: samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych do wykonania, ćwiczeń utrwalających
  • Metody oglądowe: obserwacja i pokaz, osobisty przykład nauczyciela, udostępnianie sztuki (dzieła plastyczne, teatr, koncerty)
  • Metody słowne: rozmowy, opowiadania, zagadki, instrukcje, objaśnienia
  • Aktywne słuchanie muzyki
  • Metody nowatorskie:  aktywność ruchowa wg. Orffa i Labana., pedagogika zabawy „KLANZA”, Metoda Dobrego Startu –ćwiczenia grafomotoryczne-M.Bogdanowicz, metoda nauczania matematyki wg. E.Gruszczyk-Kolczyńskiej, nauki czytania-wg I.Majchrzak


3,364,799 Unikalnych wizyt