Nawigacja
Odliczamy do:

Święta Edukacji Narodowej

Dzień
Dziś jest:

Wschód słońca: 6:52
Zachód słońca: 17:24

Dzień trwa:
10 Godzin 31 minut
I jest krótszy od najdłuższego dnia o: 8:02
Koncepcja Pracy Przedszkola

KONCEPCJA  PRACY  PRZEDSZKOLA  WE  WLENIU

na lata 2018-20122

WIZJA  PRZEDSZKOLA

 

  • Przedszkole stwarza warunki do rozwoju emocjonalnego, duchowego, umysłowego i fizycznego dziecka.
  • Przygotowuje wychowanków do podjęcia nauki w szkole.
  • Kierujemy się zasadami wynikającymi z Konwencji Praw Dziecka.
  • Sprawiamy, aby dziecko w naszym przedszkolu rozwijało się w atmosferze ciepła i zrozumienia, aby miało poczucie własnej wartości, czuło się kochane i akceptowane.

 

MISJA  PRZEDSZKOLA


  • · Stwarzanie dziecku szansy rozwoju zgodnie z jego pscho-fizycznymi możliwościami.
  • · Przygotowanie dziecka do odnoszenia sukcesów i radzenia sobie z trudnościami.
  • · Wdrażanie dziecka do życia w grupie rówieśniczej oraz szerszej społeczności.
  • · Kultywowanie tradycji rodzinnych i regionalnych.
  • · Dążenie do partnerskiej współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
  • · Uczenie  przestrzegania wspólnie ustalonych norm i zasad, dokonywania wyborów i rozumienia ich następstw.
  • · Wspieranie  i integrowanie działań rodziny, angażowanie rodziców do współpracy z Przedszkolem.

 

MODEL  ABSOLWENTA

 

  • · Jest gotowy do podjęcia nauki w szkole
  • · Potrafi  współdziałać w zespole
  • · Jest samodzielny
  • · Podejmuje działania twórcze
  • · Potrafi znosić porażki
  • · Akceptuje zdrowy styl życia
  • · Jest gotowy do działań na rzecz środowiska przyrodniczego i społecznego
  • · Ma poczucie godności własnej i drugiego człowieka
  • · Szanuje i w miarę swych możliwości kontynuuje tradycje i wartości rodzinne, środowiskowe, narodowe i religijne
  • · Propaguje i wciela  w życie zasady i przesłanie charakteryzujące Patronkę Zespołu Szkół we Wleniu- Św. Jadwigę Śląską

 

ATUTY PRZEDSZKOLA

· Przyjazna atmosfera kadry pedagogicznej i personelu pomocniczego,

· Otwartość na potrzeby, spostrzeżenia, uwagi i wnioski rodziców

· Stabilna kadra

· Współpraca ze środowiskiem lokalnym

· Realizacja programu adaptacyjnego dla dzieci i rodziców

· Realizowany plan współpracy z nauczeniem wczesnoszkolnym –m.in. dzięki temu „łagodne” przejście z przedszkola do szkoły podstawowej

· Baza lokalowa- nowoczesny budynek, przestronne sale, łazienki, szatnia

SŁABE STRONY PRZEDSZKOLA

 

  • · Brak przyszkolnej stołówki
  • · Utrudniony dostęp do przedszkola dzieci 3-4 letnich spoza Wlenia, rodzice z okolicznych wiosek we własnym zakresie dowożą dzieci- brak komunikacji autobusowej i kolejowej
  • · Brak odrębnego placu zabaw, korzystanie z placu „radosna szkoła” wspólnie z uczniami

 

SZANSE NA POPRAWĘ

 

  • · Realizacja projektu budowy przyszkolnej stołówki
  • · Pozyskiwanie sponsorów

 

ZAGROŻENIA

 

  • · Słaba sytuacja ekonomiczna gminy
  • · Migracje i emigracje ludzi młodych, rodziców z terenu naszej gminy

 

CELE OGÓLNE NA LATA 2018-2022

 

  • · Rozwijanie twórczych postaw dziecka poprzez stosowanie aktywnych metod pracy
  • · Tworzenie warunków sprzyjających indywidualnemu rozwojowi dziecka, praca z dzieckiem zdolnym i mającym trudności
  • · Tworzenie warunków do współpracy rodziców, przedszkola środowiska lokalnego
  • · Wypracowanie skutecznych metod  rozwiązywania problemów wychowawczych
  • · Doskonalenia i wzbogacenia infrastruktury przedszkola
  • · Doskonalenie kadry pedagogicznej

 

ZASADY WSPÓŁPRACY Z RODZINĄ DZIECKA

 

  • · Przekazywanie rodzicom  informacji dotyczącej rozwoju ich dziecka, obserwacji pedagogicznej i diagnozy gotowości szkolnej
  • · Informowanie rodziców o sposobach i możliwości pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • · Włączanie rodziców do działań na rzecz przedszkola
  • · Szerzenie wiedzy pedagogicznej wśród rodziców
  • · Tworzenie pozytywnej atmosfery w kontaktach z rodziną dziecka

 

KATALOG METOD STOSOWANYCH W PRZEDSZKOLU

 

  • · Metody czynne: samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych do wykonania, ćwiczeń utrwalających
  • · Metody oglądowe: obserwacja i pokaz, osobisty przykład nauczyciela, udostępnianie sztuki (dzieła plastyczne, teatr, koncerty)
  • · Metody słowne: rozmowy, opowiadania, zagadki, instrukcje, objaśnienia
  • · Aktywne słuchanie muzyki
  • · Metody nowatorskie i innowacje:  aktywność ruchowa wg Orffa i Labana., pedagogika zabawy „KLANZA”, Metoda Dobrego Startu –ćwiczenia grafomotoryczne-M.Bogdanowicz, metoda nauczania matematyki wg. E.Gruszczyk-Kolczyńskiej, nauki czytania-wg I.Majchrzak, metoda Marii Montessori, metoda Ruchu rozwijającego W.Sherborne, zajęcia językowe z glottodydaktyki wg metody B.Rocławskiego.

 

Google
Dziennik elektroniczny
Dziennik elektroniczny

Przetłumacz stronę

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Przydatne strony
Dla nauczycieli
Dla rodziców
Dla uczniów
Nasze quizy
Brak Quizów