Nawigacja

link do listy

administrator

SUKCESY W TRÓJBOJU LEKKOATLETYCZNYM KLAS III i IV

Początek wakcji za pasem, a emocjom sportowym nie ma końca:)
Trójbój LA...aby wystartować w tych zawodach należy spełnić kilka warunków. Najpierw trzeba skompletować
10 - osobową drużynę składającą się z 5 dziewczynek i tylu samych chłopców. Potem - nauczyć prawidłowej techniki rzutu piłeczką palantową, skoku w dal oraz biegu sprinterskiego na 60 m.
7 czerwca zawitaliśmy do Lwówka na Mistrzostwa Powiatu w tej dyscyplinie. W pełnej obsadzie stawiły się klasy III ( Ola Łukasik, Kinga Lenart, Dominika Kołodziej, Julia Sztela, Magda Napierała, Hubert Sawicki, Dominik Cichoń, Franek Trojanowski, Kornel Usidus, Grzegorz Liszka) oraz IV ( Kasia Frontczak,Amelia Kostun, Emilka Krystecka, Anastazja Marczenko, Klaudia Owoc, Angelika Pachota, Fabian Bełtowski, Tymek Turkiewicz, Igor Schreiber,, Mateusz Zając) , te ostatnie, niestety, bez kilku czołowych kontuzjowanych zawodników. Mimo tego dzieci nie poddały się i ambitnie walczyły o jak najlepsze wyniki, co przełożyło się na wysokie III miejsce w roczniku 2007.
Natomiast nasi sportowcy z rocznika 2008, umownie nazywanym kl. III wspięli się na wyżyny swoich możliwości
i... wygrali te zawody!
I miejsce dało im awans na Mistrzostwa Strefy Jeleniogórskiej, które odbyły się dzisiaj,
14 czerwca,w Pisarzowicach k. Lubania.
Na zawody te przyjechały mistrzowskie ekipy ze wszystkich powiatów regionu jeleniogórskiego.
Skład naszej finałowej drużyny wyglądał następująco:
Ola Łukasik
Igor Schreiber
Kornel Usidus
Patryk Strouhal.
Dzieci zaprezentowały się znakomicie, większość uzyskało fantastyczne wyniki bijąc swoje rekordy życiowe.
Na koniec okazało się, że zdeklasowali pozostałe drużyny wygrywając wszystkie konkurencje!
Z pucharem i złotymi medalami wróciliśmy do Wlenia:)
martaj

FINAŁ DOLNOŚLĄSKI LEKKOATLETYCZNYCH IGRZYSK DZIECI

We wtorek, 12. 06. 2018 r. na Stadionie Olimpijskim we Wrocławiu odbyły się jedne z ostatnich w tym roku szkolnym zawody lekkoatletyczne. Po finale strefowym w Zgorzelcu do ostatniego etapu lekkoatletycznych zmagań zakwalifikowało się dwoje naszych uczniów: Ada Gap z kl. VI b oraz Emil Kowaliszyn z kl. VI a.
Aby dostać się do ścisłego finału należało w eliminacjach pokonać blisko 40 innych zawodników.
Nie udało się Adzie powtórzyć wyniku z zawodów strefowych, gdzie w skoku w dal uzyskała wynik 4,68 m.
Natomiast Emil wygrał swój bieg eliminacyjny na 60 m i zakwalifikował się do czołowej "ósemki" mistrzostw.
W biegu finałowym zajął VI miejsce, co oznacza, że jest jednym z najlepszych sprinterów w województwie w swojej kategorii wiekowej.

Gratulacje dla Ady i Emila:)
martaj

"SZLAK WALOŃSKI" - wycieczka klas III

11 czerwca 2018r. uczniowie klasy IIIa, III b oraz III z filii w Pilchowicach wraz z nauczycielkami p. Ewą Frąckowiak, p. Małgorzatą Typer, p. Anną Połaczewską i p. Ewą Dorondziak wzięli udział w wycieczce do Szklarskiej Poręby. Pierwszym punktem naszego programu był Żelazny Tygiel Waloński. W tym skansenie górniczo – hutniczym zapoznaliśmy się z urządzeniami, których używali dawni górnicy oraz pierwsi poszukiwacze skarbów w Karkonoszach. Podczas zwiedzania przewodnik barwnie przedstawił nam czasy sprzed kilku wieków i opowiedział jak wyglądało życie w osadzie górniczej. Następnie udaliśmy się do Leśnej Huty, gdzie zobaczyliśmy na żywo produkcję szkła. Przedstawiono nam ciekawy i dowcipny pokaz wytwarzania różnego rodzaju wyrobów szklanych. Posłuchaliśmy również historii hutnictwa szkła na tym terenie. Kolejno szlak waloński poprowadził nas na Wodospad Szklarka. Dzięki opowiadaniom przewodnika wędrówka stała się cenną lekcją przyrody i historii, wzbogaconą licznymi opowieściami i legendami o Duchu Gór Karkonoszy. Trudy pieszych wędrówek wynagrodził wszystkim pobyt obok Chaty Izerskiej, ognisko z kiełbaskami oraz zabawy na placu zabaw. Na koniec udaliśmy się w kierunku tzw. „Chybotka”. Jest to siedmiokątny blok w kształcie odwróconego stożka, który swym kształtem przypomina cukiernicę. Dzieci przechodząc z jednego krańca na drugi wprawiły w kolebanie ten olbrzymi głaz. Towarzyszyło temu wydarzeniu wiele emocji.Oczywiście znaleźliśmy również czas na kupienie pamiątek z wycieczki w pobliskich straganach. Zmęczeni, ale pełni nowych wrażeń dotarliśmy szczęśliwie do domu.

Zapraszam do galerii.                                                            Anna Połaczewska

Anna Polaczewska

Noc bibliotek 2018
8-9.06.2018r. "Noc biblIOOtek "
To już 3 edycja Nocy biblIOOtek , wyjątkowa bo upamiętniająca 100 Rocznicę Odzyskania Niepodległości przez Polskę.
Motto nocy "RzeczpospoCzyta i my wleńskie dzieci czytamy"
Nasi uczniowie w strojach biało-czerwonych, uczcili przewidzianą przez organizatorów tematykę imprezy. Po zapoznaniu się z celami naszej nocki, rozegrana została gra pt'Pentago", następnie z piosenką na ustach pt." Jestem Polką i Polakiem", wyruszyliśmy na naszą pięknie oświetloną Basztę. Po powrocie, wspólnie przygotowaliśmy kolację, Po kolacji mlodsza grupa wiekowa miala za zadanie namalować portret Józefa Piłsudskiego a starsza grupa  wspólny plakat "Niepodległośc dzisiaj ". Wszystkie prace można oglądac na korytarzu przed biblioteką lub w galerii zdjęć. Obejrzeliśmy bardzo dobry film dla młodzieży pt' Tarapaty", przesłany przez organizatorów imprezy. Po filmie, wszyscy mieli czas na nocne czytanie. Nocka skończyła się dla dzieciaków o 2.30.
Już dzisiaj wiemy, że za rok też weźmiemy udział w tej akcji!
Zapraszam do galerii!
lucynaworobij

Google
Dziennik elektroniczny

Przetłumacz stronę

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło

Nie możesz się zalogować?